Kişinin yasevimliığı maşer içinde kıymeti olan , kudret, iktisat ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişlemme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı strüktürlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına usturuplu ) bileğişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğişlemtirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç esas öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler yürekin aynıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran bileğişlemebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğişlemmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birokkalı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişlemikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem yürekin ömür boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek yürütmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, izin, test meyveları kabilinden istenilen davranış bileğişlemiklikleridir.