Geleneksel olarak demografik bilgilere bakarak kuruluşlmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak derunin Google Analitik platformunun site analizleri derunin sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi eşya ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site izleme kimliğini sitenize koymak yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, hayat, hasılat ve rabıta alanları üzere bileğişkenleri belirleme edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların işletmeniz derunin farklı bileğerlere sahip olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden oluşmak suretiyle, bir sıralamada çıkmak, çabaların en çok üstünlük sağlayacağı kesime yöneltilmesine olanak sağlar. Böylece müşterinin bileğerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde yağdırmak güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki görev, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En mürtefi etkinliği, mutabık maliyette suni zorunluluğu bir şirket derunin kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site teriminin alıcı merkezli son yıllarda yaşadığı takas elhak inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu düzenırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Sunu ekonomisinin ön planda evetğu bu dönemlerde web sitelerinde durum düzlük ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, bitiren tercihlerinin gelişememiş plana atılmasına dayanak hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve görev çeşitliliği artmaya başlangıçladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu küçümsemeım” biçiminde bileğişti. 2010’larda web sitelerindeki modern anlamdaki gelişmelerle yanında çıktı “ne istersem onu düzenırım” dönemi başlangıçladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç ana radde eke rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz biçimde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı.
▬ Bilim ve bildirişim teknolojilerini dinamik kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok kolaylık erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik kuruluşlar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi kanalına dek iş vetirelerini bileğiştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan ulaşım muhtemel evet.